Tullhuset Living

apple-ccc-1

Challenge – Utmaningen
Den exklusiva mode- och inredningsbutiken Tullhuset Living i Västerås planerade för utveckling genom e-handel och webbaserad marknadsföring. En viktigt del i projektet var att webbutiken och marknadsföringen skulle förmedla den unika känsla man möts av i den fysiska butiken. Hög service, tilltalande design och smidigt köpflöde var ledord i arbetet. Då man tidigare saknade erfarenhet i områdena lät man satsningen ledas av Cortex Consulting.

Creative – Kreativa lösningar
Cortex Consulting har skapat plattformen för e-handeln, tagit hand om design samt den övergripande strategin för webbutiken och marknadsföringen. För att ägarna skulle kunna fokusera på kärnverksamheten tog Cortex Consulting dessutom hand om hela leveranskedjan och kontakterna för betallösningen via Posten, Unifaun, Db Schenker och Handelsbanken.

Competitive – Resultat
Resultatet blev en lätthanterlig webbutik med tilltalande design. En mångt och mycket automatiserad e-handelsstruktur gör att Tullhuset Living kan erbjuda snabba och säkra leveranser till hela europa. De automatiserade processerna sparar tid, kraft och pengar att lägga på kundrelationer och utveckling vilket lett till en snabbt växande och lojal kundkrets i såväl webbutik som fysisk butik, från Kiruna till Milano. På 6 månader.

Besök Tullhuset Living